2005年 10月 04日

自宅出産に向けて・・・(5)hikaruの出産話

投稿者 by namep at 02:05 / カテゴリ: / 121 コメント / 0 TrackBack

hikaruは2004年1月2日13時43分に4122gで生まれてきました。身長は53.6cm、胸囲35cm、頭囲36cm。どのデータをとっても「デカ!」と助産師さんたちを驚かせるに十分だったらしく、出産直後も、「胎盤800ですーっ!」「羊水まだ出るね~」と全てにおいて笑われていました。(^_^;)

とりあえずhikaruは「デカイ人」というネタで生きていますので、その出産話を面白可笑しくお伝えします。(彼は常にドリフキャラですから・・・出産時から既にその素地は出来ていた?>_<)


予定日は1月6日でしたが、かなり大きく育っていたので「早めに出る?」と期待していたものの、年内は叶わずに年越しを迎えてしまいました。大晦日はVul祖母の家にVul親族が集まっていたので一緒にK1や紅白などを眺めつつ、「出てこなかったね~」とVulとウダウダしていました。年を越えて初詣も無事に済ませてしまい、Vulとbianとが「1泊だけ高松に行ってくるわ」と1日の夕方からVul両親とVul祖母と共に橋を渡っていってしまいました。

そして2日の朝10時半頃、NamePの実家で年賀状を眺めてケチをつけたり子供の成長に驚いたりしていたら、「ズドーン」といきなり急激な陣痛に襲われました。と同時に激しい便通。「おーっ、来た来た!」とトイレに駆け込みながら、Vulが居ないことに気づき、慌てて携帯メール。でも彼の携帯は「不携帯」なので、スグに見るかどうかが怪しかったし、直後に電話も架けました。bianのイトコのguy君も来ててニギヤカに過ごしていたのですが、元々がスグに帰る予定だったので「Vul祖母ともう神戸行きのバスに乗ったらしい」ということまでは判った時点で、Vitzに乗せてもらって産院へ向かいました。

NamePの妹が「あわわわわ」と言いながら付き添ってくれて、「間に合わなくてイザとなったら、私をにーちゃんだと思って!(爆)」と言いつつNSTを取る分娩台で傍に居てくれました。新年早々で空いていたためか、「このままここで様子みていましょうね」と助産師さんは控え室に行ってしまうし、母は出されたコーヒーをすすりながら外のテーブルで年賀状に返事書いてると助産師さんが笑ってるし・・・(苦笑)
Vulにメールを出しても返事が来ないし通話も繋がらないし・・・(淡路は山間部で圏外なんだよね~=_=;)ま、バスはもう走ってるからどっちにしろ降りられないけど、三宮まで行ってしまうなら舞子で特別に降ろしてもらえないか?「子供が、子供が生まれるんです!って?」と妹と想像して笑いあいながら「やって欲しいよね!」と分娩台からメールしたり?(笑)で、そこにNamePの父が迎えに行けば早いんじゃ?!などと父親と対応策を練りながらもメールを出し続けていました。

後で聞いたところ、一向に返事が来なかったのはバスに乗るなりbianと共に寝ていたからで(携帯はカバンの中)、橋を渡るくらいで起きて初めて「えーっ!?もう産院?!」と気づいたけど、降ろしてもらうことは考え付かず、Vul祖母と「間に合うかな~」と大人しく三宮までバスに揺られていたらしいです。(笑)
そこからはNamePの父と直接携帯で連絡を取って、「三宮までVitzで迎えに行くから、ダッシュで産院に行こう!」と相談して。新年の国道渋滞を避けながらNameP父が必死で車を駆って間に合わせてくれました。生まれる15分前に分娩台に奇跡の到着でしたよ~♪

私は11時ごろから産院に居て、携帯メールを出しつつ妹と「またウンコ出る~」と陣痛室のトイレに通ってガツガツと食べたおせち料理を出しながら(笑)、「次にはhikaruが出そうだよ~」と笑いつつも激しくなる陣痛に耐えていました。とっとと出せそうだったけど、Vulがまだ舞子~間に合わない~と我慢している状態?(爆)

13時ごろから「やべ~出しそ~」と子宮口8cmで頑張っていて、隣で妹が携帯メールを見ながら「今三宮出てるから!」「もう長田だよ!きっと間に合う!」と実況中継してくれていました。13時30分にVulとVul祖母が「どーですかー」とbianと共に現れてくれたお陰で「あ~、もう出してイイね!間に合った!」と思えて、やっと分娩室に入ってきたNamePの母と5人が頭の上に居る状態で、「じゃぁもう一気に出しちゃいます(笑)」と15分後にはhikaruを出しました。

院長先生は13時ごろから呼び出されて足元でウロウロしていたので、「もう・・・正月なのにすみませんね~」と言ったら、「ははは、そういう商売ですからね~元気なお子さんが生まれてくれたら結構結構(笑)」と答えてくれたりしてたけど、相変わらず助産師さんが全部やっているという印象が強かったです。

「うーん、ウマイね~」「そーだなー、あと3回かな~」「痛くないときは逃して逃して」などは以前と似ていて(偶然bianの時と同じ助産師さんだったからかな?)、「今、頭出てきたよ~、わかる?男の子は肩で一回引っかかるからね、1回休憩するよ。でも次で出すよ~」という実況中継を聞くと、「うー、映像で見たい!」と思えてきました。(笑)

分娩台はbianの時より広くて乗り心地(?)が良かったのを覚えています。第一分娩室だったからかなぁ?(bianの時は第二だった)「好きな格好で産んでいいよ~こっち向きでイイ?」と13時過ぎに言われたので、「ココに足を引っ掛けて」などは無く、「コレが落ち着いてるのでこのままでいきます」と右向き・横寝の体勢で産みました。NameP母もVul祖母も「あらぁ、いいわね~自由で」と頭の上で感心していて、現代の産科は進んでいるわね~といった類の話をしていたのを聴いていました。(←冷静)

そして13時43分にガボガボ言いながらhikaru誕生。「あ、羊水飲んじゃったから吸ってるよ」と助産師さんが解説してくれて、初めて「ぎにゃー」という声が出るまでに2分くらい時間が経ってたのが可笑しかったです。だって「わー出た出た!」(←私)、「うーん、やっぱでかいぞ!」(←Vul)、「おとーと、生まれた?」(←bian)、「やっぱり感動するわね~」(←NameP母)、「すごーい、2人とも立ち会えたよ!」(←NameP妹)、「本当に自然分娩ね~おめでとう!」(←Vul祖母)などと、周囲の人間ばかりが喋っていて、産声が聞こえないんだもん・・・本人はまだガボガボ言ってるのに、「わーいわーい」ってすっかり周りが喜んでいるのが可笑しかった!!もちろんそれらはシッカリと記念にもらえる産声テープに録音されています!(^o^;)

そして体重は?!とみんなが助産師さんに注目していたら「わー、4122g!大きいわ~」と大声で叫んでくれたお陰でみんなが「4100g!」と揃って驚き、手伝っていた2人の助産師さんも「えーっ!それはすごい!」「新年早々大きな子が出てきたわね~」と同時にビックリ。(←さすがに助産師さん3人ともが驚いているので珍しいんだろうな~と実感)

更に後産を引っ張った助産師さんが「胎盤800です!」と言うと、残り2人が「800?!」と復唱し・・・思わず、「800gってことですか?それって大きいんですか?」と聞くと「大体500とかじゃないかな・・・(笑)」と返されたので、デカイ子を育てるに足りる位にたくましい胎盤だったのね!と笑っていたら、更に「まだ羊水出るね・・・ちょっと押していいかな?」とお腹を押していた助産師さんが「うわ~、まだ出るよ~どんどん出るよ~(爆笑)」とウケているので、「そんなオカシイですか?」と笑いながら聞くと、「うん、もういいだろーって思ったんだけどね~。よっぽど居心地良かったんだろうな~。出てきたくなかったくらいにしっかりしてたんだよ、お腹の中が!(^o^)」と言ってくれたので、「窮屈じゃなかったんならイイや」と思えました。

今回は出血は「少量(400ml)」に丸がついていたし、分娩所要時間も「4時間」。超が付くほどにスピード安産の自然分娩でした。会陰もほとんど裂けず、「ちょーっと切れたから2~3針縫っとくけど・・・これはスグ治るね」というレベルだったらしいです。(座ってもほとんど痛くなかったし)

bianはNamePの母たちと一緒に1時間ほど居たけれど、つまんないだろうから、と連れて帰ってもらいVulと3時間ほど分娩台で休憩していたら、Vul母の妹夫婦が「おめでとー!」と分娩室に来てくれました。たまたま新年の挨拶にVul祖母の家に行く直前に「さっき生まれたから、まだ産院に居るって聞いたので寄ったのよ!」と駆けつけてくれて、「すごーい、私たちが一番じゃない?」と笑ってhikaruを見て行ってくれました。

そして4時ごろに「そろそろ病室に行こうか」と助産師さんに言われ、「全然元気だし、歩けます」と分娩台から降りたものの、予想外にフラついて歩けず。Vulと助産師さんに両脇を抱えられてEVで相部屋まで歩いて行きました。スタスタと行ける気分だったんだけど・・・とベッドに寝てからもVulと不思議に思っていましたが、送ってくれた助産師さん曰く「今までデーッカイ湯たんぽ抱えて歩いていたから、急に軽くなってバランスの取り方が判らなくなってるのよ(笑)」とのことでした。
しかしbianを出した翌日は3kgしか減ってなくて「なんでやねん!」って思ったのを覚えてるから、やっぱり測ってみよ~と夜のご飯が来る前に洗面所の体重計に乗ってみたら、8kgも減っててビックリ!!直前に便通が良くなってガンガンに宿便まで出るようなウンコを出した分を含めても、「そら歩き方もワカランくなるで!」と1人で突っ込みたくなるような減り具合だったので笑ってしまいました。

豪勢な晩御飯を見たらVulもお腹が空いたらしく、「じゃぁ帰るわ」と食べ終わったのを見計らって帰って行きましたが、その18時の「おめでとう御膳」を食べながら、「第三子は自宅出産でもいけそうだよね」と笑っていたのを鮮明に覚えています。そのくらいに「安産」だったし「自然分娩」だったし「助産師さん頼み」だったのを、Vulも見ていてくれたからこそ「そだな、いけるな」と返してくれたのでしょう。(^-^)

そして「入院スケジュール」を受け取った夜には、「元気だし正月に病院に居てもツマンナイから3日くらいで退院したいんですけど」と助産師さんに伝えたところ、「それは自由だけど・・・実家でちゃんと休める?」と心配してくれたくらいでした。私は日々の食事代や新生児監視料などが加算されるくらいなら、早く退院して費用を抑えたいし、bianと実家でのんびり過ごしていたいし、Vulの正月休みが明けてしまう前に退院したいと思ったので、「じゃ、5日に退院します」と宣言してしまいました。(産後4日目だ~)

そして翌3日はNameP親族が実家に大集結する日だったので、NameP母は大忙し!でした。その分合間を縫って私のところまで「おめでと~」と親族が次々に(近いからバラバラと適当に・・・)来てくれたり、働いている女友達が「まだ正月休みだし~」と誘い合わせてお祝いに来てくれたり、「突然やけど」とVulと共通の友人がフラリと来てくれたり・・・たった3日しか入院してないってのに、枕元に一体何人来たかな?!という位にたくさんの人たちが来てくれました。相変わらず「相部屋でコレって迷惑?」というレベルでヤカマシイ・・・分娩台から既にニギヤカだったし?(爆)

でも私はそういう、「家族と多くの親族や友人に見守られてニギヤカな誕生を迎えたい」と願っていることが今回で更に判明したので、「やっぱり産院より自宅で産みたいよね」と1人ベッドで考えていました。だって「おばーさんまでが立ち会ってくれるなんて・・・すんごい幸せな出産だよ!」と私は感激したもん・・・成り行きだったとは言え!(爆)
 
NameP父が全力でvitzを走らせてVulとbianを私に届けてくれ、NameP姉も「また間に合わなかった~」と言いながら直後に産院に来てくれ、NameP母と妹は立ち会ってくれてるし。家族に見守られて新しい家族が生まれてくるんだもの、それが本当の姿なんじゃない?って嬉しくてしょうがなかったです。タイミングがイイからたまたま5人も分娩に立ち会ってもらえたけど、コレが3日の親族終結の日だったら・・・と考えると、絶対にNameP母は立ち会えないし、妹や姉も準備や片付けに追われるので来れなかったかもしれないし・・・Vul祖母もわざわざ立会いに来ないと思うし・・・そーなるとVulとbianだけだったかも?と思うと、「2日で本当に良かった!私の子供たちは生まれる瞬間から本当に親孝行だね!」とVulと感動したのも頷ける話でしょう?bianも月曜日にVulが立ち会え、土曜日に一緒に退院出来たんだし!(^-^)

これが自宅出産なら、「間に合わない!」ってのも平日の昼間でもあり得ない話で(Vulの通勤は50分程度)、産後も毎日自宅に居るから「子供に会えない」「1人で寂しい」ってのが無いし、生まれる瞬間に家族がみんな立ち会えるのも当たり前って状況じゃないの?と入院中ずーっと考えていました。

ただ、hikaruは大きかったので、産後2日目から脱肛が始まりました。出産当日はやはり興奮状態で眠れず、眠かった2日目も、ニョロニョロと出てくる違和感が気持ち悪くて「・・・なんじゃこりゃ?」と眠れず。2日間ほとんど寝ていない状態で、助産師さんに「何かありませんか?」と朝晩に聞かれる時に、さすがに「なんか・・・出て来て気持ち悪いんですよ・・・眠れないくらいで・・・座ったら痛いし?」と相談したら、とりあえず見てくれました。そして、その反応は「・・・うわっ!(←驚愕の表情)」です。(爆)

助産師さんという人たちは職業柄、「妊産婦を不安にさせない言動を取る」という人たちだと私は思っていたので、「え?その反応って?」と即座に思い、「えーっと、そんなすごいんですか?」と笑いながら聞くと、「・・・ごめん、今スゴイ動揺した・・・(苦笑)これは痛いわ~。座薬入れようか?ってか入れないと痛くて今晩も寝れないよ~?」と笑いながら言われたので、「じゃぁお言葉に甘えて入れて、寝ます」と答えたらスグに持ってきてくれました。そして「入れまーす」と座薬を入れてもらって(←もう産婦と助産師って、「恥ずかしい」とか無いね~^_^;)、「とりあえずこれで6時間くらいは痛み止めになるからね。また痛くなったら次を入れるしかないかな。しっかしすんごい腫れてるし・・・コレはヒドイと思うで・・・(笑)よく今まで我慢してたね。いつから?」と聞いてくれました。

状況がよく判らなかったけど、どーやらお尻の穴から腸が出てるらしいということが判り、「4日の朝から・・・いや3日の夜からか。だからロクに寝れないんですよ(苦笑)」と言うと「そりゃぁ寝れないわ。これはひどいもん。我慢してたらアカンよ~、休まないと」と言って去って行きました。私は「・・・助産師さんがビックリしたのはhikaruの体重や胎盤の大きさだけじゃなく、脱肛のスゴさまで?」と思いながら、「いつごろ引くんだろ~」と考えつつスグに寝てしまいました。

そして5日に退院するということで院長先生に診察してもらったところ、「わ~・・・これは痛そうですね」と無口な先生が気の毒そうな顔をするので、やっぱりヒドイらしいということは更に確信になり、「うーん、でもその内に収まるんですよね?」と返したら「基本的には時間薬です。でもあんまりヒドイと座るのも痛いし寝れないですし・・・1週間分の座薬を出しますからご自分で入れて対処しておいてくださいね」と言われてしまい、「自分で座薬を入れる?出来るのかな~」と言いつつやるしかないので「わかりました」と答えて退院しました。

hikaruは生後3日目の1月5日の体重は3765g。母乳オンリーで生後8日の検診に行った時は3865gでした。退院後はNamePの実家で「男だ男だ!付いてる付いてる♪」ともてはやされ(←NamePは三姉妹)、bianはしばらくVul両親が高松へ引き取ってくれていたので、とても静かな生活を続けていました。

とはいえ。

1月6日にNameP母が所属するコーラス同好会が新年の1回目の練習会場が得られず、「発表会があるのに~」と結局は実家にやってきて、朝の10時から女性22人の大合唱が2時間続いた時は、さすがにビックリしたな~(苦笑) 私は2階で「なんだなんだ?」とウトウトしながら目が覚めたけど、hikaruはグースカ寝てて「コイツ、大物!」って感じました。

hikaruはNameP実家ではTV台の真下で寝かされていたし(そこしか空いてないのか?しかも毎晩正月バラエティを付けるか?って感じ・・・で、hikaruはそのヤカマシイTVの真下で寝るか?!って話だ!@_@)、bianは2週間高松と神戸を往復してる間に精神的に逞しくなるし、Vulは高松と神戸で往復して疲れてるだろうに頑張って来てくれるし・・・と「みんなの協力あってこそ」という産後を過ごしていました。その辺の詳しい話は「その6」でお話しましょう!(^-^)

このエントリーのトラックバックURL:
http://www.kodakara.com/cgi/mt/mt-tb.cgi/325
コメント

I am extremely impressed with your writing skills as well as with the layout on your weblog. Is this a paid theme or did you modify it yourself? Either way keep up the nice quality writing, it’s rare to see a nice blog like this one these days..

投稿者:  sex   at 2011年04月03日 17:15

Hello There. I found your blog using msn. This is a very well written article. I’ll be sure to bookmark it and return to read more of your useful info. Thanks for the post. I’ll definitely comeback.

投稿者:  et   at 2011年04月09日 12:36

You actually make it seem so easy with your presentation but I find this matter to be actually something that I think I would never understand. It seems too complicated and very broad for me. I am looking forward for your next post, I’ll try to get the hang of it!

投稿者:  Osu Maasu   at 2011年04月20日 12:13

I like the helpful information you provide in your articles. I’ll bookmark your blog and check again here frequently. I'm quite sure I will learn plenty of new stuff right here! Best of luck for the next!

投稿者:  evden eve tasima   at 2011年05月03日 13:08

Hey There. I found your blog using msn. This is a very well written article. I’ll make sure to bookmark it and come back to read more of your useful info. Thanks for the post. I will definitely return.

投稿者:  dora oyunlari   at 2011年05月05日 07:43

You actually make it seem so easy with your presentation but I find this matter to be really something that I think I would never understand. It seems too complicated and extremely broad for me. I'm looking forward for your next post, I’ll try to get the hang of it!

投稿者:  çiftlik oyunu   at 2011年05月05日 16:07

Hey there, You've done a great job. I’ll certainly digg it and personally suggest to my friends. I am confident they'll be benefited from this website.

投稿者:  meyhane   at 2011年05月08日 08:36

I like the helpful info you provide in your articles. I’ll bookmark your weblog and check again here regularly. I am quite sure I’ll learn a lot of new stuff right here! Good luck for the next!

投稿者:  Meyhane Müzikleri Dinle   at 2011年05月08日 08:51

Hello there, just became aware of your blog through Google, and found that it is truly informative. I’m gonna watch out for brussels. I will be grateful if you continue this in future. Numerous people will be benefited from your writing. Cheers!

投稿者:  lida   at 2011年05月09日 02:26

I'm extremely impressed with your writing skills as well as with the layout on your blog. Is this a paid theme or did you modify it yourself? Either way keep up the excellent quality writing, it’s rare to see a great blog like this one today..

投稿者:  mp3 dinle   at 2011年05月13日 20:16

Hi, i think that i saw you visited my website thus i came to “return the favor”.I'm trying to find things to improve my web site!I suppose its ok to use some of your ideas!!

投稿者:  haberler   at 2011年05月13日 20:17

Hi, i think that i saw you visited my weblog thus i came to “return the favor”.I am trying to find things to enhance my web site!I suppose its ok to use some of your ideas!!

投稿者:  performans hapları   at 2011年05月14日 09:00

Attractive section of content. I just stumbled upon your web site and in accession capital to assert that I acquire in fact enjoyed account your blog posts. Any way I’ll be subscribing to your feeds and even I achievement you access consistently rapidly.

投稿者:  Foto Halı   at 2011年05月14日 10:41

I am extremely impressed with your writing skills and also with the layout on your weblog. Is this a paid theme or did you modify it yourself? Anyway keep up the nice quality writing, it’s rare to see a great blog like this one today..

投稿者:  gaziantep oto kiralama   at 2011年05月14日 10:42

Hello there, just became alert to your blog through Google, and found that it's really informative. I’m gonna watch out for brussels. I will be grateful if you continue this in future. Numerous people will be benefited from your writing. Cheers!

投稿者:  dizi izle   at 2011年05月17日 21:16

Hi there, just became aware of your blog through Google, and found that it is truly informative. I am gonna watch out for brussels. I’ll appreciate if you continue this in future. Numerous people will be benefited from your writing. Cheers!

投稿者:  arkadaş ortamı   at 2011年05月27日 09:53

Hi there, just became aware of your blog through Google, and found that it is truly informative. I’m gonna watch out for brussels. I’ll be grateful if you continue this in future. Lots of people will be benefited from your writing. Cheers!

投稿者:  şiir   at 2011年05月28日 03:35

You actually make it seem so easy with your presentation but I find this topic to be actually something that I think I would never understand. It seems too complicated and extremely broad for me. I'm looking forward for your next post, I’ll try to get the hang of it!

投稿者:  Giochi Gratis Online   at 2011年05月28日 20:11

hey there and thank you for your info – I’ve definitely picked up something new from right here. I did however expertise a few technical issues using this site, since I experienced to reload the website lots of times previous to I could get it to load properly. I had been wondering if your web hosting is OK? Not that I'm complaining, but sluggish loading instances times will sometimes affect your placement in google and could damage your high quality score if ads and marketing with Adwords. Well I’m adding this RSS to my email and can look out for a lot more of your respective interesting content. Make sure you update this again very soon..

投稿者:  Travesti   at 2011年06月01日 23:55

Hi, i think that i saw you visited my website so i came to “return the favor”.I am trying to find things to improve my web site!I suppose its ok to use some of your ideas!!

投稿者:  hd izle   at 2011年06月06日 09:28

Thanks so much for providing individuals with such a splendid opportunity to read in detail from this website. It is always very brilliant and as well , jam-packed with a good time for me personally and my office co-workers to search your web site a minimum of thrice weekly to read the new guidance you have got. Of course, I’m also always fascinated considering the fantastic thoughts you give. Some 2 ideas on this page are easily the most suitable we have ever had.

投稿者:  gartenlaternen   at 2011年06月12日 03:42

I’m not sure where you're getting your information, but great topic. I needs to spend some time learning much more or understanding more. Thanks for wonderful information I was looking for this info for my mission.

投稿者:  arka sıradakiler izle   at 2011年06月12日 12:45

I don’t even know how I ended up here, but I thought this post was great. I don't know who you are but certainly you are going to a famous blogger if you are not already ;) Cheers!

投稿者:  radyo   at 2011年06月13日 06:55

I'm really impressed with your writing skills as well as with the layout on your weblog. Is this a paid theme or did you customize it yourself? Either way keep up the excellent quality writing, it’s rare to see a nice blog like this one these days..

投稿者:  film izle   at 2011年06月20日 00:48

I’m not sure where you're getting your information, but good topic. I needs to spend some time learning more or understanding more. Thanks for great info I was looking for this information for my mission.

投稿者:  çizgi film izle   at 2011年06月25日 09:37

I don’t even know how I ended up here, but I thought this post was great. I don't know who you are but certainly you're going to a famous blogger if you aren't already ;) Cheers!

投稿者:  burun estetiği   at 2011年06月26日 09:28

I’m not sure where you're getting your info, but great topic. I needs to spend some time learning more or understanding more. Thanks for magnificent info I was looking for this information for my mission.

投稿者:  full izle   at 2011年06月26日 22:11

I’m not sure where you're getting your info, but great topic. I needs to spend some time learning more or understanding more. Thanks for magnificent information I was looking for this information for my mission.

投稿者:  sohbet   at 2011年06月30日 19:37

Hello there, just became aware of your blog through Google, and found that it is really informative. I’m going to watch out for brussels. I will appreciate if you continue this in future. A lot of people will be benefited from your writing. Cheers!

投稿者:  Medyumlar   at 2011年06月30日 20:21

Hello there, just became alert to your blog through Google, and found that it is really informative. I’m gonna watch out for brussels. I’ll appreciate if you continue this in future. Lots of people will be benefited from your writing. Cheers!

投稿者:  saç   at 2011年07月03日 06:31

Very nice post. I just stumbled upon your weblog and wished to say that I've really enjoyed surfing around your blog posts. In any case I’ll be subscribing to your rss feed and I hope you write again soon!

投稿者:  En Güzel Oyunlar   at 2011年07月04日 08:55

Hello There. I found your blog using msn. This is an extremely well written article. I will make sure to bookmark it and return to read more of your useful information. Thanks for the post. I’ll certainly return.

投稿者:  fıkra   at 2011年07月04日 13:06

Hello there, You've done a great job. I’ll definitely digg it and personally suggest to my friends. I'm sure they will be benefited from this web site.

投稿者:  logo indir   at 2011年07月05日 02:11

I'm extremely impressed with your writing skills as well as with the layout on your weblog. Is this a paid theme or did you modify it yourself? Anyway keep up the nice quality writing, it’s rare to see a nice blog like this one these days..

投稿者:  chat sohbet   at 2011年07月06日 00:18

I have been surfing online more than three hours today, yet I never found any interesting article like yours. It’s pretty worth enough for me. In my view, if all web owners and bloggers made good content as you did, the internet will be much more useful than ever before.

投稿者:  free live tv   at 2011年07月06日 01:26

I like the valuable info you provide in your articles. I will bookmark your weblog and check again here frequently. I am quite certain I’ll learn plenty of new stuff right here! Good luck for the next!

投稿者:  eskişehir   at 2011年07月06日 01:32

Hi there, just became aware of your blog through Google, and found that it is really informative. I am going to watch out for brussels. I’ll be grateful if you continue this in future. Lots of people will be benefited from your writing. Cheers!

投稿者:  film izle   at 2011年07月06日 02:50

You actually make it seem so easy with your presentation but I find this topic to be really something that I think I would never understand. It seems too complicated and very broad for me. I'm looking forward for your next post, I’ll try to get the hang of it!

投稿者:  veteriner   at 2011年07月06日 10:15

I discovered your blog site on google and check a few of your early posts. Continue to keep up the very good operate. I just additional up your RSS feed to my MSN News Reader. Seeking forward to reading more from you later on!…

投稿者:  garmin nuvi   at 2011年07月07日 06:05

Undeniably believe that which you saidin your article namepの日記: 自宅出産に向けて・・・(5)hikaruの出産話. Your favorite justification seemed to be on the web the simplest thing to be aware of. I say to you, I certainly get annoyed while people consider worries that they just don't know about. You managed to hit the nail upon the top and defined out the whole thing without having side effect , people can take a signal. Will likely be back to get more. Also, I've added your website to my Blogroll here http://musclebuildingfacts.info/ Thanks

投稿者:  Master Cleanse   at 2011年07月07日 11:01

Heya i’m for the first time here. I found this board and I find It truly useful & it helped me out much. I hope to give something back and help others like you aided me.

投稿者:  2pac quotes   at 2011年07月08日 00:48

What i do not understood is actually how you're not actually much more well-liked than you might be right now. You're very intelligent. You realize therefore significantly relating to this subject, produced me personally consider it from so many varied angles. Its like women and men aren't fascinated unless it’s one thing to do with Lady gaga! Your own stuffs great. Always maintain it up!

投稿者:  bdsm artwork   at 2011年07月08日 11:13

This is the right blog for anyone who wants to find out about this topic. You realize so much its almost hard to argue with you (not that I actually would want…HaHa). You definitely put a new spin on a topic thats been written about for years. Great stuff, just great!

投稿者:  Korey Journell   at 2011年07月08日 12:44

Hello there, just became aware of your blog through Google, and found that it's really informative. I’m gonna watch out for brussels. I will be grateful if you continue this in future. Many people will be benefited from your writing. Cheers!

投稿者:  Internet Vending Machine   at 2011年07月08日 13:37

What’s Happening i am new to this, I stumbled upon this I've found It absolutely useful and it has aided me out loads. I hope to contribute & aid other users like its helped me. Good job.

投稿者:  Entrepreneur Ideas   at 2011年07月08日 19:53

Unsere Amateursex, Livecams und Sexkontakte Portal bietet Dir ein umfangreiches Angebot, bei dem keine Wünsche unbefriedigt bleiben.Geile Livecams bei yourporncam

投稿者:   geheime sex treffpunkte   at 2011年07月09日 05:42

This is the fitting weblog for anyone who desires to seek out out about this topic. You realize a lot its almost onerous to argue with you (not that I truly would need…HaHa). You definitely put a brand new spin on a subject thats been written about for years. Great stuff, simply great!

投稿者:  Fort Collins DUI Attorney   at 2011年07月09日 18:01

Thank you yet again,I’ll regularly fallow up your weblog

投稿者:  Directory   at 2011年07月10日 06:34

Undeniably believe that which you statedin your article namepの日記: 自宅出産に向けて・・・(5)hikaruの出産話. Your favorite justification seemed to be on the net the simplest thing to be aware of. I say to you, I certainly get irked while people think about worries that they just don't know about. You managed to hit the nail upon the top and also defined out the whole thing without having side effect , people could take a signal. Will likely be back to get more. Also, I've added your website to my Blogroll here http://musclebuildingfacts.info/ Thanks

投稿者:  Master Cleanse   at 2011年07月10日 09:30

*Spot on with this write-up, I truly think this website needs much more consideration. I’ll probably be again to read much more, thanks for that info.

投稿者:  moderowany   at 2011年07月11日 09:28

This site is known as a walk-via for all the information you wished about this and didn’t know who to ask. Glimpse here, and you’ll undoubtedly discover it.

投稿者:  www pozycjonownie   at 2011年07月11日 09:28

Regards for sharing namepの日記: 自宅出産に向けて・・・(5)hikaruの出産話 with us keep update bro love your article about namepの日記: 自宅出産に向けて・・・(5)hikaruの出産話 .

投稿者:  invest liberty reserve   at 2011年07月11日 15:06

Thank you so much, there aren’t enough articles on this… keep up the good writing.

投稿者:  tinkerbell cake topper   at 2011年07月13日 14:47

I am really not too familiar with this subject but I do like to visit blogs for layout ideas and interesting topics. You actually expanded upon a subject that I usually don’t care much about and made it very fascinating. This is a nice blog that I will take note of. I already bookmarked it for future reference. Thx

投稿者:  tinkerbell birthday cake   at 2011年07月13日 18:07

Heya i’m for the primary time here. I found this board and I find It really helpful & it helped me out much. I am hoping to offer one thing back and aid others such as you helped me.

投稿者:  mount phone   at 2011年07月14日 01:52

I’ve learned such a lot on-line in the past four years. the majority of my data I attribute to reading great blogs like yours. Thank you

投稿者:  Joleen Arntz   at 2011年07月14日 02:17

Thanks a lot for this data … I’m already doing some of these options but there are numerous others may be new to me.

投稿者:  auckland lighting   at 2011年07月14日 19:17

Hi my friend! I wish to say that this article is awesome, great written and come with approximately all important infos. I’d like to peer more posts like this .

投稿者:  Cityville Hack   at 2011年07月14日 23:06

I’ll right away grab your rss as I can't find your e-mail subscription link or newsletter service. Do you have any? Kindly let me know in order that I could subscribe. Thanks.

投稿者:  Adriene Galliher   at 2011年07月14日 23:40

53. naturally like your website but you have to check the spelling on several of your posts. A number of them are rife with spelling issues and I find it very bothersome to tell the truth nevertheless I’ll definitely come back again.

投稿者:  Download Free Music   at 2011年07月15日 00:56

new kids kostüm

投稿者:  Raye Fyles   at 2011年07月15日 01:26

I’ve got to say, this is a good post and also a excellent website all together.

投稿者:  symptoms of bipolar disorder   at 2011年07月15日 04:12

I have just bookmarked your blog post titled "namepの日記: 自宅出産に向けて・・・(5)hikaruの出産話". The moderated comments in your blog has added to keep rich discussion on the topic.

投稿者:  mobile affiliate profits   at 2011年07月15日 04:43

Hello, you used to write excellent, but the last several posts have been kinda boring I miss your tremendous writings. Past few posts are just a bit out of track! come on!

投稿者:  multiple sclerosis treatment   at 2011年07月15日 05:38

If initially you don’t succeed, skydiving isn't for you. :)

投稿者:  Jeanice Sarff   at 2011年07月15日 06:07

This website online is known as a walk-through for all the data you wished about this and didn’t know who to ask. Glimpse right here, and you’ll undoubtedly discover it.

投稿者:  jocuri online   at 2011年07月15日 06:27

I’m impressed, I must say. Really hardly ever do I encounter a blog that’s both educative and entertaining, and let me let you know, you have got hit the nail on the head. Your concept is outstanding; the issue is one thing that not sufficient individuals are talking intelligently about. I am very joyful that I stumbled across this in my seek for something relating to this.

投稿者:  Attention Deficit Disorder Symptoms   at 2011年07月15日 07:04

Hi, Neat post. There is an issue together with your web site in internet explorer, could check this¡K IE still is the marketplace leader and a large section of other people will omit your magnificent writing because of this problem.

投稿者:  buy youtube views   at 2011年07月15日 09:31

I’d should examine with you here. Which is not one thing I usually do! I take pleasure in reading a post that will make individuals think. Also, thanks for allowing me to comment!

投稿者:  Braun Oral B   at 2011年07月15日 10:29

It’s actually a nice and helpful piece of info. I am glad that you shared this useful info with us. Please keep us up to date like this. Thanks for sharing.

投稿者:  Lizzette Papka   at 2011年07月16日 01:24

If initially you don’t succeed, skydiving is not for you. :)

投稿者:  Ladonna Byrley   at 2011年07月16日 04:28

Hello There. I found your blog using msn. This is certainly a very well written article. I’ll make sure to bookmark it and come back to read more of your useful info. Thanks for the post. I will definitely return.

投稿者:  iphone 4 jailbreak   at 2011年07月16日 12:23

Oh my goodness! a tremendous article dude. Thanks Nevertheless I'm experiencing problem with ur rss . Don’t know why Unable to subscribe to it. Is there anybody getting similar rss downside? Anybody who is aware of kindly respond. Thnkx

投稿者:  Bidde Langford   at 2011年07月17日 02:02

Your home is valueble for me. Thanks!…

投稿者:  Shower Enclosures   at 2011年07月17日 02:10

Hello there, You've done a fantastic job. I’ll certainly digg it and personally suggest to my friends. I am confident they'll be benefited from this web site.

投稿者:  Brandie Stollsteimer   at 2011年07月17日 10:18

There are some interesting points in time in this article but I don’t know if I see all of them center to heart. There is some validity but I will take hold opinion until I look into it further. Good article , thanks and we want more! Added to FeedBurner as well

投稿者:  electric cigarette   at 2011年07月17日 15:49

I like this namepの日記: 自宅出産に向けて・・・(5)hikaruの出産話 , enjoyed this one appreciate it for putting up keep update namepの日記: 自宅出産に向けて・・・(5)hikaruの出産話.

投稿者:  cover letter   at 2011年07月17日 20:02

Hello, i think that i saw you visited my weblog thus i came to “return the favor”.I am trying to find things to improve my web site!I suppose its ok to use a few of your ideas!!

投稿者:  Lorie Boddeker   at 2011年07月17日 21:31

70. I like what you guys are up also. Such clever work and reporting! Keep up the superb works guys I¡¦ve incorporated you guys to my blogroll. I think it'll improve the value of my web site :)

投稿者:  schwinn s40 bicycle   at 2011年07月17日 22:01

I've been browsing online more than three hours today, yet I never found any interesting article like yours. It’s pretty worth enough in my circumstances. In my view, if all web owners and bloggers made good content as you did, the internet will be a lot more useful than ever before.

投稿者:  Pearl Quinonez   at 2011年07月18日 01:37

Hi there, just became aware of your blog through Google, and found that it is truly informative. I’m going to watch out for brussels. I’ll be grateful if you continue this in future. Numerous people will be benefited from your writing. Cheers!

投稿者:  Renda Oviatt   at 2011年07月18日 05:27

I like what you guys are up too. Such intelligent work and reporting! Carry on the excellent works guys I’ve incorporated you guys to my blogroll. I think it'll improve the value of my web site :)

投稿者:   fkk   at 2011年07月18日 10:08

Excellent blog! I definitely love how it’s easy on my eyes as well as the facts are well written. I am wondering how I might be notified whenever a new post has been made. I have subscribed to your rss feed which need to do the trick! Have a nice day!

投稿者:  iPaymu.com Pembayaran Online Indonesia   at 2011年07月18日 13:37

I was questioning occasion you ever considered altering layout , design on the website? Its really correctly created; I enjoy what youve obtained to state. But possibly you possibly can small extra in the way of content so males could talk with it greater. Youve obtained a horrible total lot of text for only buying a single or two images. Maybe you’ll have the capacity to area it out greater?

投稿者:  online payday loans   at 2011年07月18日 17:01

Actually like your websites details! Undoubtedly an exquisite provide of data that's extremely helpful. Carry on to hold publishing and i’m gonna proceed studying by the use of! Cheers.

投稿者:  Dieting and Weight Loss   at 2011年07月18日 19:02

Hello I am so happy I found your web site, I really found you by mistake, while I was looking on Aol for something else, Anyways I am here now and would just like to say thank you for a marvelous post and a all round exciting blog (I also love the theme/design), I don’t have time to go through it all at the moment but I have saved it and also included your RSS feeds, so when I have time I will be back to read more, Please do keep up the great work.

投稿者:  Amparo Dubonnet   at 2011年07月18日 22:49

namepの日記: 自宅出産に向けて・・・(5)hikaruの出産話 Fantastic goods from you, man. I have understand your stuff previous to and you are just too fantastic. I really like what you have acquired here, certainly like what you are stating and the way in which you say it. You make it entertaining and you still take care of to keep it sensible. I can't wait to read much more namepの日記: 自宅出産に向けて・・・(5)hikaruの出産話 again from you. Thanks For Share .

投稿者:  invest liberty reserve   at 2011年07月19日 03:36

namepの日記: 自宅出産に向けて・・・(5)hikaruの出産話 Excellent goods from you, man. I have understand your stuff previous to and you are just too wonderful. I really like what you have acquired here, really like what you're saying and the way in which you say it. You make it enjoyable and you still care for to keep it wise. I can't wait to read far more namepの日記: 自宅出産に向けて・・・(5)hikaruの出産話 again from you. Thanks For Share .

投稿者:  invest liberty reserve   at 2011年07月19日 03:39

Start producing $$$ Online with your Blog 365 days a year. Don't know how to blog for wealth? Not sure where to start out? Not a difficulty - take this Click Here hot link to making money online with your web log right now!

投稿者:  blogg and earn big money   at 2011年07月19日 06:20

naturally like your web-site but you need to check the spelling on quite a few of your posts. Many of them are rife with spelling issues and I find it very troublesome to tell the reality then again Iˇll definitely come back again.

投稿者:  ice pick headaches stroke   at 2011年07月19日 09:45

As I had been reading over namepの日記: 自宅出産に向けて・・・(5)hikaruの出産話 for the day I spotted there were a handful of spots I have a tendency to disagree on. I don't disagree on the subject, but on exactly how the style this time. Somethings improper, as if this article was composed without having care or any kind of bother at all just like usually. I'll keep reading but I pray it should get back to exactly how it normally was. Alisa Lindersmith

投稿者:  Alisa Lindersmith   at 2011年07月19日 11:04

WONDERFUL Post.thanks for share..more wait .. …

投稿者:  Shenika Artega   at 2011年07月19日 18:53

You should take part in a contest for one of the best blogs on the web. I will recommend this post namepの日記: 自宅出産に向けて・・・(5)hikaruの出産話!

投稿者:  Beata Dilox   at 2011年07月19日 21:03

*Your place is valueble for me. Thanks!…

投稿者:  free wii u   at 2011年07月19日 21:31

You actually make it seem so easy with your presentation but I find this matter to be really something which I think I would never understand. It seems too complex and very broad for me. I am looking forward for your next post, I’ll try to get the hang of it! empire blue cross blueshields

投稿者:  empire blue cross blueshields   at 2011年07月19日 22:59

Your Article about namepの日記: 自宅出産に向けて・・・(5)hikaruの出産話 Real excellent visual appeal on this site, I'd value it 10 10.

投稿者:  cover letter   at 2011年07月20日 20:25

Your place is valueble for me. Thanks!…

投稿者:  bidding websites   at 2011年07月20日 21:37

I’m trying to add your website’s Rss to my feed reader but its just certainly not functioning effectively, you could want to check it out to ensure its doing work correctly.

投稿者:  hd wallpapers   at 2011年07月21日 02:10

When i had been reading over namepの日記: 自宅出産に向けて・・・(5)hikaruの出産話 for the day I spotted there were a few spots I commonly tend to argue on. I don't disagree on the matter, but about exactly how the pattern this time. Somethings incorrect, as if this post was authored without having care or any kind of bother at all just like usually. I'll keep reading but I trust it will get back again to the way in which it constantly was. Lezlie Paranada

投稿者:  Lezlie Paranada   at 2011年07月21日 12:04

I like the valuable information you provide in your articles. I’ll bookmark your blog and check again here regularly. I'm quite certain I will learn many new stuff right here! Good luck for the next!

投稿者:  horoscopo diario   at 2011年07月21日 22:25

Your Article about namepの日記: 自宅出産に向けて・・・(5)hikaruの出産話 Very excellent visual appeal on this website , I'd rate it 10 10.

投稿者:  gadget zine   at 2011年07月22日 02:45

Your Article about namepの日記: 自宅出産に向けて・・・(5)hikaruの出産話 Really excellent visual appeal on this website , I'd rate it 10 10.

投稿者:  cover letter   at 2011年07月22日 02:59

It’s hard to find knowledgeable people on this topic, but you sound like you know what you’re talking about! Thanks

投稿者:  McDonaldsMan   at 2011年07月22日 11:02

Stumbled into this website inadvertently but I’m certain glad I clicked on that link. you certainly answered all the questions I’ve been dying to answer for a few time currently. will certainly come for more of this. many thanks most.

投稿者:  Kelsey Lenhart   at 2011年07月22日 21:13

And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair. 

投稿者:  Basheer   at 2011年07月23日 08:48

Früher war ich sehr erfreut zu finden dieser web -site.I wollte Ihren Zeit für diese wunderbare Sprachreisen! I unzweifelhaft genießen jede etwas und ich Sie ein Lesezeichen heraus zu überprüfen neue Slideshows Sie weblog schreiben.

投稿者:  tierapotheke   at 2011年07月23日 09:35

Aw, this was a really nice post. In idea I would like to put in writing like this additionally – taking time and actual effort to make an excellent article… but what can I say… I procrastinate alot and on no account appear to get something done. http://www.torpedogratis.co/claro-torpedo.html

投稿者:  torpedo oi gratis   at 2011年07月23日 15:28

Good write-up, I am normal visitor of one¡¦s web site, maintain up the nice operate, and It is going to be a regular visitor for a long time.

投稿者:  Tattoo Lettering   at 2011年07月24日 01:21

Between me and my husband we’ve owned a lot of MP3 players over the years than I will count, as well as Sansas, iRivers, iPods (classic & touch), the Ibiza Rhapsody, etc. But, the previous few years I’ve settled right down to one line of players. Why? because i used to be happy to discover how well-designed and fun to use the underappreciated (and widely mocked) Zunes are.

投稿者:  Marsha Hempe   at 2011年07月24日 12:49

Pretty section of content. I just stumbled upon your site and in accession capital to assert that I acquire in fact enjoyed account your blog posts. Any way I’ll be subscribing to your feeds and even I achievement you access consistently fast.

投稿者:  hızlı zayıflama   at 2011年07月24日 16:25

The tilte of the blog "namepの日記: 自宅出産に向けて・・・(5)hikaruの出産話" served the best reference for providing a quick insight on the topic. However, it would have been much betetr if i would have access to the feeds of this blog. It would be good if you provide the feed of this blog.

投稿者:  mobile affiliate profits   at 2011年07月24日 17:45

That is the fitting weblog for anybody who wants to search out out about this topic. You understand a lot its virtually hard to argue with you (not that I actually would want…HaHa). You positively put a brand new spin on a topic thats been written about for years. Nice stuff, just great!

投稿者:  Attention Deficit Disorder Symptoms   at 2011年07月24日 18:14

Awesome article about olive skin it is definitely. I’ve been seeking for this info

投稿者:  olive skinned   at 2011年07月24日 21:52

Wazzup Fella, What you ˙have here greatly have me excited up to the last sentence, and I wanna say to you I am not the guy who finish the full length post of blogs 'cause I generally got sick and tired of the BS that is presented on the internet on a daily basis and just end up checking out the pictures and the headlines or something like that. But your headline and the first few rows were awesome and it instantly forced me to stay. Commending you for a job well done in here Thanks, really.

投稿者:  Endre   at 2011年07月24日 23:00

I’m impressed, I have to say. Actually rarely do I encounter a blog that’s both educative and entertaining, and let me inform you, you might have hit the nail on the head. Your idea is outstanding; the issue is something that not sufficient individuals are talking intelligently about. I'm very happy that I stumbled throughout this in my seek for one thing regarding this.

投稿者:  Braun Oral B   at 2011年07月24日 23:19

Hello Dear, What you ˙just written here absolutely have me excited up to the last word, and I wanna tell you I rarely read through the entire post of blogs because I most of the time got sick and tired of the junk that is presented on the internet on a daily basis and I simply end up checking out the headlines and maybe the first lines or something like that. But your tag-line and the first paragraphs were great and it instantly forced me to stay. So, I just wanna say: nice and rare job! Thanks, really.

投稿者:  Endre   at 2011年07月25日 00:46

Oh my goodness! an incredible article dude. Thank you Nevertheless I'm experiencing challenge with ur rss . Don’t know why Unable to subscribe to it. Is there anybody getting an identical rss problem? Anybody who knows kindly respond. Thnkx

投稿者:  Gold Standard Whey   at 2011年07月25日 08:03

I don’t even know how I ended up here, but I thought this post was great. I do not know who you are but certainly you are going to a famous blogger if you aren't already ;) Cheers!

投稿者:  züccaciye   at 2011年07月25日 12:33

Thanks for the good things. I’ve sensible problems to supply. go with my hyperlink u could find the factor what you would like.

投稿者:  George Staser   at 2011年07月25日 21:36

Aw, this was a very nice post. In concept I would like to put in writing like this moreover – taking time and precise effort to make a very good article… however what can I say… I procrastinate alot and certainly not appear to get something done.

投稿者:  best drugstore mascara   at 2011年07月26日 07:56

I admit, I have not been on this webpage in a long time… however it was another pleasure to see It is such an essential topic and ignored by so numerous, even professionals. I thank you to help making people more aware of possible issueExcellent stuff as typical.

投稿者:  hosting murah   at 2011年07月26日 11:29
コメントする












名前、アドレスを登録しますか?